IPARI GÁZ ÁRA

Azaz mennyibe kerül 1 m3 gáz az üzleti fogyasztók számára?

Utoljára frissítve: 2024.06.06.

Minden egyetemes szolgáltatásra nem jogosult felhasználó, mint például az ipari termelők, vagy a szálláshely üzemeltetők (de a sort még sorolhatnánk) a versenypiacon kénytelenek beszerezni a számukra szükséges földgázt, hogy biztosítani tudják technológiai működésüket, vagy fűtési igényüket. A földgáz molekula díja (ipari gáz ára), mint minden tőzsdén jegyzett terméké folyamatosan változik, ezért nem mindegy, hogy mikor és hogyan, valamint milyen szerződéses feltételekkel is történik a földgáz beszerzése.

Jelen oldalunknak a célja az, hogy bemutassuk az aktuális fogyasztói molekula díjakat (ipari gáz ára), az egyéb fogyasztókat terhelő díjakat, valamint a hatályos rendszerhasználati tarifákat.

Az oldalt rendszeresen frissítjük árprognózisunkkal és az energiapiacokat érintő legfontosabb hírekkel. 

Jelen oldalon a következőkrők informálódhat

Ipari gáz ára, azaz a versenypiaci földgáz molekula díja

Az ipari gáz ára a kereskedővel megállapodott díj, mely az elfogyasztott földgáz mennyisége után fizetendő. Az egységár mértékegysége lehet Ft/kWh, Ft/MJ, vagy Ft/m3.

A következő molekula díj prognózisaink a 2024. naptári évre, valamint a 2024/2025-ös gázévre (2024.10.01. – 2025.10.01.) vonatkoznak, fix áras szerződéses konstrukciót feltételezve. Fix áras szerződéses konstrukció esetén a szállítási időszak alatt végig állandó a szerződéses fogyasztói ár.

2024. június 6.-án:

  • 2024/2025 gázévre (2024.10.01. – 2025.10.01.) molekula díj prognózisunk:
    16,9 – 24,9 Ft/kWh (5,2 – 7,7 Ft/MJ, valamint 179,6 – 264,7 Ft/m3)
  • 2025. naptári évre molekula díj prognózisunk:
    16,9 – 23,9 Ft/kWh (5,2 – 7,4 Ft/MJ, valamint 179,6 – 254,1 Ft/m3)

A bemutatott árak tisztán csak a molekuladíjat mutatják, melyek nem tartalmazzák a rendszerhasználati és egyéb díjakat, valamint az általános forgalmi adót.

Fontos ismertetnünk, hogy a fogyasztói molekula díj (ipari gáz ára) minden felhasználó esetén más, hiszen a kereskedői árazás egy komplex, több tényezős folyamat, ahol többek között elemzésre kerül a fogyasztó historikus fogyasztása (ha rendelkezésre áll, akkor az órás fogyasztási görbéje), pénzügyi kockázati besorolása, és a vállalt szerződéses feltételei.

Nem mindegy, hogy cége mikor szerződik és milyen feltételekkel!

Szakértőink ismerik a fogyasztói árak összetételét, így tudjuk, hogy milyen intézkedésekkel optimalizálhatóak az egyes kereskedői kockázati felárak/prémiumok annak érdekében, hogy a lehető legjobb árat érjük el ügyfeleinknek. Emellett folyamatosan követjük a főbb gáztőzsdéket, energiapiacokat és tájékoztatjuk ügyfeleinket, mert tudjuk, hogy a jól időzített szerződéskötéssel rengeteget lehet megspórolni a jövőbeli földgáz költségeken.

Energiabeszerzési szolgáltatásunkkal célunk
a vállalatok földgáz költségeinek és kockázatainak csökkentése!

A „Visszahívást kérek” gomb lenyomásával elfogadod az Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztatónkban leírtakat.

Legfrissebb energiapiaci hírek, amik befolyásolják a földgáz árát az EU-ban

    2024. március 21.-én az össz európai földalatti földgáztárolók töltöttségi szintje 59,23 % volt, ami 676 TWh földgáznak felel meg. Ez a mennyiség az európai fogyasztás 17,97 %-nak kiszolgálására elegendő. Jelen töltöttségi szint 7%-kal magasabb, mint az egy évvel ezelőtti, valamint 60%-kal magasabb mint a 10 éves átlag.

    Magyarországon lévő tározók össz töltöttsége 68 %, ami az ország éves földgázfogyasztásának 45,1 %-át fedezni tudja.

    Forrás: https://alsi.gie.eu/

      2024. március 21.-én továbbra is nettó kitárolási üzemmód jellemzi az össz európai földalatti földgáztárolókat, viszont a kitárolási volumen jelentősen csökkent az enyhe időjárás miatt.

      Forrás: https://alsi.gie.eu/

          2024. március 21.-én továbbra is nettó kitárolási üzemmód jellemzi az össz európai földalatti földgáztárolókat, viszont a kitárolási volumen jelentősen csökkent az enyhe időjárás miatt.

          Forrás: https://alsi.gie.eu/

            A 2024. január havi LNG betáplálás (109 639 GWh) 2023. decemberéhez képest 6%-kal csökkent az enyhe januári időjárásnak köszönhetően. 2024. február havi betáplálás (99 245 GWh) minimálisan, de tovább csökkent a magas tárolói töltöttség és az enyhe időjárás miatt.

            Forrás: https://alsi.gie.eu/

              Az Európai Unió 24* országának össz szélerőművi villamosenergia-termelése 2023.-ban 446 666 GWh volt (össz villamosenergia-termelés 18%-a), ami az elmúlt 5 év legnagyobb mennyisége, köszönhetően a folyamatosan bővülő szélerőmű portfóliónak. A szélerőművi termelés közel felét két ország teszi ki, Németország (32%) és Spanyolország (14%).

              Megállapítható, hogy 2024. januárjában és februárjában is a szélerőművi villamosenergia-termelés meghaladta az eddigi havi csúcs termeléseket.

              Forrás: https://transparency.entsoe.eu/

              * 24 arra utal a következőkben, hogy az összegzésben az EU 27 országából csak 24 darab szerepel. Nem került számításba Ciprus, Málta, és Írország.

                Az Európai Unió 24* országának össz szélerőművi villamosenergia-termelése 2023.-ban 446 666 GWh volt (össz villamosenergia-termelés 18%-a), ami az elmúlt 5 év legnagyobb mennyisége, köszönhetően a folyamatosan bővülő szélerőmű portfóliónak. A szélerőművi termelés közel felét két ország teszi ki, Németország (32%) és Spanyolország (14%).

                Megállapítható, hogy 2024. januárjában és februárjában is a szélerőművi villamosenergia-termelés meghaladta az eddigi havi csúcs termeléseket.

                Forrás: https://transparency.entsoe.eu/

                * 24 arra utal a következőkben, hogy az összegzésben az EU 27 országából csak 24 darab szerepel. Nem került számításba Ciprus, Málta, és Írország.

                  Az Európai Unió 24* országának össz naperőművi villamosenergia-termelése 2023.-ban 196 129 GWh volt, ami 19%-kal több 2022.-hez képest, de az össz villamosenergia-termelés csupán 8%-át adta. A naperőművi termelés 61%-át három ország teszi ki, Németország (28%), Spanyolország (21%) és Olaszország (12%).

                  Megállapítható, hogy a folyamatos kapacitásbővítésnek köszönhetően 2024. januárjában 7 544 GWh, februárjában pedig 10 246 GWh volt a naperőművi villamosenergia-termelés.

                  Forrás: https://transparency.entsoe.eu/

                  * 24 arra utal a következőkben, hogy az összegzésben az EU 27 országából csak 24 darab szerepel. Nem került számításba Ciprus, Málta, és Írország.

                    Az Európai Unió 24* országának össz atomerőművi villamosenergia-termelése 2023-ban 588 822 GWh volt (össz villamosenergia-termelés 24%-a), ami csak 2%-kal több mint az extrém gyenge 2022. év termelése. Az atomenergia alapú termelés gyengélkedése mögött a francia erőművek nagyszámú kiesése (tervezett karbantartások) és a német egységek leállítása állt. Az atomerőművi termelés közel 63%-át két ország tette ki: Franciaország (54%) és Spanyolország (9%).

                    A 2024. január havi atomerőművi villamosenergia-termelés 61 194 GWh volt, ami 2022. januárja óta a legmagasabb havi termelés az új finn atomerőműnek és a francia atomerőművi kapacitások visszatérésének köszönhetően.

                    Forrás: https://transparency.entsoe.eu/

                    * 24 arra utal a következőkben, hogy az összegzésben az EU 27 országából csak 24 darab szerepel. Nem került számításba Ciprus, Málta, és Írország.

                            Az Európai Unió 24* országának össz atomerőművi villamosenergia-termelése 2023-ban 588 822 GWh volt (össz villamosenergia-termelés 24%-a), ami csak 2%-kal több mint az extrém gyenge 2022. év termelése. Az atomenergia alapú termelés gyengélkedése mögött a francia erőművek nagyszámú kiesése (tervezett karbantartások) és a német egységek leállítása állt. Az atomerőművi termelés közel 63%-át két ország tette ki: Franciaország (54%) és Spanyolország (9%).

                            A 2024. január havi atomerőművi villamosenergia-termelés 61 194 GWh volt, ami 2022. januárja óta a legmagasabb havi termelés az új finn atomerőműnek és a francia atomerőművi kapacitások visszatérésének köszönhetően.

                            Forrás: https://transparency.entsoe.eu/

                            * 24 arra utal a következőkben, hogy az összegzésben az EU 27 országából csak 24 darab szerepel. Nem került számításba Ciprus, Málta, és Írország.

                            Legyen naprakész velünk a földgázpiacokat érintően!

                            A „Feliratkozás” gomb lenyomásával elfogadod az Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztatónkban leírtakat.

                            Egyéb díjak, melyek az ipari gáz ára mellett megjelennek a kereskedelmi számlákon

                            MSZKSZ díj – Földgáz “normál” tagi hozzájárulás

                            A Magyar Szénhidrogén Készletező Szövetség gondoskodik a megfelelő mértékű biztonsági földgázkészlet megvásárlásáról, tárolásáról és értékesítéséről, valamint az ehhez szükséges tárolók létesítéséről, működtetéséről és fejlesztéséről. Ahhoz, hogy a tevékenységét a 2006. évi XXVI. törvény alapján el tudja végezni, a fogyasztóktól földgáz tagi hozzájárulás jogosult beszedni.

                            Az egységárat a Szövetség Közgyűlése határozza meg, mértékegysége Ft/MWh. A díj az elfogyasztott földgázmennyiség után fizetendő.

                            Az MSZKSZ díj (földgáz tagi hozzájárulás) egységnyi mértékének változását a következő táblázatban mutatjuk be:

                            Felhívjuk a figyelmet, hogy a normál MSZKSZ díj mértéke 2024. január 1.-től csökken 566,04 Ft/MWh-ra.

                            MSZKSZ díj – Különleges tagi hozzájárulás

                            Magyarország Kormánya a Magyar Szénhidrogén Készletező Szövetséget (a továbbiakban: MSZKSZ vagy Szövetség) bízta meg, hogy a rendelkezésre álló pénzügyi források erejéig különleges földgázkészletet (a továbbiakban: Különleges Földgázkészlet) hozzon létre a földgáz biztonsági készletezéséről szóló 2006. évi XXVI. törvény (a továbbiakban: Fbkt.) szerinti, jelenlegi biztonsági földgázkészleten felül, amely létrehozásának, tárolásának, fenntartásának és értékesítésének feltételei a különleges földgázkészlet létrehozásáról szóló 260/2022. (VII. 21.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Kormányrendelet) kerültek rögzítésre. A Kormányrendelet értelmében a Különleges Földgázkészlet az MSZKSZ tulajdona, amit 2023. április 1-jéig tart fent, és amelynek mértékét, valamint a Különleges Földgázkészlet létrehozásához és fenntartásához szükséges feltételeket (a készlet beszerzéséhez szükséges hitelfelvétel legmagasabb mértékét, a tagi hozzájárulás mértékét és a földgáz legmagasabb beszerzési árát) az energiapolitikáért felelős miniszter (a Technológiai és Ipari Miniszter) külön rendeletben határozza meg. A díj az elfogyasztott földgázmennyiség után fizetendő.

                            A különleges tagi hozzájárulás mértéke:

                            • 2022.10.01. – 2022.12.31. között 726,42 Ft/MWh,
                            • 2023.01.01. – 2023.03.31. között 754,72 Ft/MWh.
                            • 2023.04.01.-től értéke: 537,74 Ft/MWh

                            Jövedéki adó

                            A jövedéki adóról szóló törvény szerint a földgáz termék után jövedéki adót kell fizetni, melynek aktuális mértéke 0,3492 Ft/kWh. 2022. július 1. előtt a jövedéki adó mértéke 0,3038 Ft/kWh volt. A díj az elfogyasztott földgázmennyiség után fizetendő.

                            A hatályos 2016. évi LXVIII. törvény kimondja, hogy adókötelezettség keletkezik földgázra (2711 11 00 és a 2711 21 00 KN-kód szerinti termék) abban az esetben, ha a felhasználó közvetlenül termelőtől (belföldön), szervezett földgáz-piacról, vagy külföldről vásárol, valamint, ha a gazdálkodó saját felhasználásra termel földgázt. Előbbinél a felhasználó, míg utóbbinál a termelő az adóalany. Fontos megjegyezni, hogy lakossági energiafogyasztót nem terhel ez az adónem.

                            Adókötelezettség keletkezik továbbá, ha az energiakereskedő a felhasználónak földgázt értékesít. Ekkor a 2016. évi LXVIII. törvény 111. paragrafus 3. bekezdése szerint a kereskedő az adóalany, vagyis ő a kötelezett az adó megfizetésére. A legtöbb esetben viszont a földgáz mennyisége után fizetendő jövedéki adót a kereskedők automatikusan továbbhárítják a felhasználóra a kereskedelmi üzletszabályzatukban és az egyedi szerződésekben közölt feltételek szerint. 

                            Energiahatékonysági díj

                            Minden végfelhasználónak értékesítő földgáz kereskedőre 2021. január 1.-től kötelező érvényű az energiahatékonysági kötelezettségi rendszer (EKR), aminek a keretei között minden évben bizonyos százalékú energiamegtakarítást kell elérnie a felhasználóinak értékesített földgáz mennyiség után. A kereskedők több megoldás közül is választhatnak, hogy hogyan kívánják teljesíteni a kötelezettségüket, de az megfigyelhető, hogy mindenki elkezdte a kialakult többletköltségüket a felhasználókra tovább hárítani. További információkért olvasd el az ezzel kapcsolatos blogbejegyzésünket (kattints ide).

                            Az energiahatékonysági díj egy forgalomarányos díj (Ft/kWh), mely maximális mértékeit a következő táblázat tartalmazza az egyes évekre vetítve.

                            Energiabeszerzési szolgáltatásunkkal célunk
                            a vállalatok földgáz költségeinek és kockázatainak csökkentése!

                            Földgáz rendszerhasználati díjak

                            Fix rendszerhasználati díj

                            A kereskedővel megállapodott rendszerhasználati fix díj, az a tétel, ami tartalmazza az elosztói, a szállítói és adott esetben a tárolói lekötések, valamint a határkeresztező beszállítás (Entry) díját is. A felsorolt díjak egységárai szabályozottak, viszont a kereskedők által kínált végső fogyasztói fix rendszerhasználati díjak szinte minden esetben eltérnek, aminek az az oka, hogy minden kereskedő más stratégiával látja el a fogyasztóit. A rendszerhasználati fix díj egységárának mértékegysége lehet Ft/kWh/h/év, Ft/MJ/h/év, vagy Ft/m3/h/év.

                            Az éves díj az egységár és a lekötött kapacitás szorzata, amit a kereskedő havonta 1/12 részben számláz ki. Teljes költségszerkezetből 6-45%-ot is kitehet, az alapján, hogy optimális-e a kapacitáslekötés mértéke, mekkora a fogyasztásmérő nyomással korrigált összteljesítménye és a kialkudott fix rendszerhasználati egységár.

                            Forgalomarányos rendszerhasználati díj

                            A kereskedővel megállapodott rendszerhasználati forgalmi díj, mely az elfogyasztott földgáz mennyisége után fizetendő. A forgalomarányos rendszerhasználati díj általában tartalmazza az elosztás és a szállítás forgalmi díjat, valamint a szagosítás díját is. Az egységár mértékegysége lehet Ft/kWh, Ft/MJ, Ft/GJ, vagy Ft/m3. Teljes költségszerkezetből 1-2%-ot tesz csak ki, az alapján, hogy mekkora az éves fogyasztás és a kialkudott egységár.

                            2021/2022-es gázévre szóló földgázelosztási díjak

                            Az előzőekben bemutatott fix, valamint a forgalomarányos rendszerhasználati kereskedői díjak részben a követező hatóságilag szabályozott díjelemek alapján kalkulálódnak. A földgázelosztási díjelemek a felhasználói fogyasztásmérők nyomással korrigált összteljesítményei és az elosztási rendszerüzemeltetői területek szerint szegmentáltak. 

                            A földgázelosztási díjelemek mértékét a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal határozatban állapítja meg.

                            A következőkben az egyes földgáz elosztókra érvényes rendszerhasználati díjelemeket mutatjuk be.

                            1. Elosztási átalánydíj, Ft/MWh

                            2. Elosztási alapdíj, Ft/év

                            3. Elosztási alapdíj, Ft/m3/h/év

                            4. Elosztási kapacitásdíj, Ft/kWh/h/év

                            5. Elosztási forgalmi díj, Ft/MWh

                            Ipari áram ára mellett a teljes villamosenergia költséget meghatározó rendszerhasználati díjak.
                            Ipari áram ára mellett a teljes villamosenergia költséget meghatározó rendszerhasználati díjak.
                            Ipari áram ára mellett a teljes villamosenergia költséget meghatározó rendszerhasználati díjak.
                            Ipari áram ára mellett a teljes villamosenergia költséget meghatározó rendszerhasználati díjak.
                            Ipari áram ára mellett a teljes villamosenergia költséget meghatározó rendszerhasználati díjak.
                            Ipari áram ára mellett a teljes villamosenergia költséget meghatározó rendszerhasználati díjak.

                            Hatályos, 2021/2022-es gázévre szóló földgáz szállítási rendszerüzemeltetési díj

                            Az előzőekben bemutatott fix, valamint a forgalomarányos rendszerhasználati kereskedői díjak másik jelentős részét a szállítási rendszerüzemeltetőnek (FGSZ Zrt.) fizetendő fizetendő díjak teszik ki.

                            A földgáz szállítási díjelemek mértékét a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal határozatban állapítja meg.

                            1. Szállítási kapacitásdíj a kiadási pontokon: 887,96 Ft/(kWh/h)/év

                            2. Szállítási forgalmi díj a kiadási pontokon: 40,32 Ft/MWh

                            Energiabeszerzési szolgáltatásunk keretei között optimalizáljuk cége
                            lekötésének mértékét mind villamosenergia, mind földáz esetén!

                            Kapacitáslekötés optimalizáció

                            Miért kifejezetten fontos a lekötött kapacitások helyes megválasztása?

                            Mivel a kapacitás díjak évről évre emelkednek, így még fontosabb felülvizsgálni a jelenlegi lekötések érvényességét minden egyes földgáz felhasználási helyen, mivel a ki nem használt túlkötés veszteséget termel cégének!

                            A következő ábrán egy átlagos – fűtési és használati melegvíz igény – földgáz fogyasztó napi csúcskapacitás felvétele, valamint az éves lekötött kapacitása látható. Megállapítható, hogy a maximális fogyasztói teljesítmény (600 kWh/h) jelentősen elmaradt a lekötött értéktől (1 000 kWh/h), vagyis 400 kWh/h teljesítmény egész évben nem volt kihasználva. Egy 100 m3/h vagy annál nagyobb, de 500 m3/h-nál kisebb névleges (össz)kapacitású fogyasztásmérővel rendelkező felhasználó esetén a ki nem használt túlkötés ~840 ezer forint veszteséget jelent a hatályos kapacitásdíjakkal kalkulálva. 

                            Ipari áram ára mellett a teljes villamosenergia költséget meghatározó rendszerhasználati díjak.

                            Átlagosan 30%-kal kedvezőbb fix rendszerhasználati költség érhető el rövidtávú kapacitástermékek optimális beállításával!

                            Kevesen tudják, de a felhasználók jogosultak az igényükhöz leginkább illesztkedő kapacitáslekötési stratégiát választására, vagyis a rövidtávú kapacitástermékek gazdálkodására. Ebben az esetben egy egész gázévben fix lekötött érték helyett különböző éves, negyedéves és havi kapacitástermékekből felépített lekötésszerkezet alakítható ki, amivel költséghatékonyabban fedezhető a felhasználó igény (lásd alábbi ábra).

                            Tapasztalatunk szerint átlagosan 30%-kal kedvezőbb fix rendszerhasználati díjak érhetőek el rövidtátú termékek optimális beállításával. Földgáz portfólió menedzsment tudás birtokában lévő szakértőink biztos támogatást tudnak nyújtani vállalatának abban, hogy lekötésszerkezete – a megfelelő kockázatokat számszerűsítve – költséghatékonyan, a veszteséget mellőzve legyen beállítva.

                            Kapacitásoptimalizációval akár 60%-ot is megspórolhatunk cégének

                            Csökkenteni kívánja fix rendszerhasználati költségét? Energiabeszerzési szolgáltatásunk keretei között optimalizáljuk cége lekötésének mértékét mind villamosenergia, mind földáz esetén!

                            Milyen információkra, adatokra van szükségünk a hatékony energiabeszerzési támogatás teljesítéséhez?

                            • Földgáz felhasználási helyek listája (név, cím, POD azonosító, éves fogyasztás).
                            • Jelenlegi földgázkereskedővel kötött ellátási szerződés.
                            • Legfrissebb rendszerhasználati és kereskedelmi számla a számlarészletező oldallal együtt. Ha rendelkezésre áll, akkor az elmúlt 12 hónapra mindegyik.
                            • Földgáz esetén órás fogyasztási adatok a távmérővel ellátott felhasználási helyek tekintetében minimum az elmúlt egy évre, de ha rendelkezésre áll, akkor az elmúlt három évre.
                            • Jelentősebb jövőbeli változások/beruházások, amik bármilyen módon hatással lehetnek a fogyasztásra.
                            • Meghatalmazás földgázbeszerzés támogatására és az illetékes elosztótársaságoknál való közbenjárásra a fogyasztási adatok bekérése végett.

                            Miért válasszon minket?

                            • Rendelkezünk mindazon szakmai tudással és gyakorlattal, amely szükséges ahhoz, hogy támogatni tudjunk vállalatukat villamosenergia és földgáz ügyeitekben.
                            • Követjük a magyar és a meghatározó európai, valamint globális villamosenergia és földgáz tőzsdéket és a piaci trendeket.
                            • Tisztában vagyunk azzal, hogy az ipari áram ára, azaz a fogyasztói villamosenergia díja milyen árelemekből áll össze és azokra hogyan lehetünk hatással.
                            • Csak megbízható és stabil háttérrel rendelkező kereskedőket vonunk be a tendereztetésbe.
                            • Független tanácsadók vagyunk.

                            Milyen információkra, adatokra van szükségünk a hatékony támogatás teljesítéséhez?

                            • Földgáz felhasználási helyek listája (név, cím, POD azonosító, éves fogyasztás).
                            • Jelenlegi földgázkereskedővel kötött ellátási szerződés.
                            • Legfrissebb rendszerhasználati és kereskedelmi számla a számlarészletező oldallal együtt. Ha rendelkezésre áll, akkor az elmúlt 12 hónapra mindegyik.
                            • Földgáz esetén órás fogyasztási adatok a távmérővel ellátott felhasználási helyek tekintetében minimum az elmúlt egy évre, de ha rendelkezésre áll, akkor az elmúlt három évre.
                            • Jelentősebb jövőbeli változások/beruházások, amik bármilyen módon hatással lehetnek a fogyasztásra.
                            • Meghatalmazás földgázbeszerzés támogatására és az illetékes elosztótársaságoknál való közbenjárásra a fogyasztási adatok bekérése végett.

                            Miért válasszon minket?

                            • Rendelkezünk mindazon szakmai tudással és gyakorlattal, amely szükséges ahhoz, hogy támogatni tudjunk vállalatukat villamosenergia és földgáz ügyeitekben.
                            • Követjük a magyar és a meghatározó európai, valamint globális villamosenergia és földgáz tőzsdéket és a piaci trendeket.
                            • Tisztában vagyunk azzal, hogy az ipari áram ára, azaz a fogyasztói villamosenergia díja milyen árelemekből áll össze és azokra hogyan lehetünk hatással.
                            • Csak megbízható és stabil háttérrel rendelkező kereskedőket vonunk be a tendereztetésbe.
                            • Független tanácsadók vagyunk.

                            Energiabeszerzési szolgáltatásaink

                            Fix áras energiabeszerzés

                            Szolgáltatásunkat azoknak a vállalatoknak ajánljuk, akiknek a két leginkább fontos szempont villamosenergia és/vagy földgáz igényük beszerzésénél a kiszámíthatóság és a tervezhetőség. A fix áras szerződéskötés esetén a vásárlási döntést elég egyszer meghozni, utána a teljes szerződéses időszak alatt állandó áron kerül kiszámlázásra az elfogyasztott mennyiség

                            Csoportos áram- és gázbeszerzés

                            Szolgáltatásunkat azoknak a vállalatoknak ajánljuk (leginkább mikro, kis és középvállalkozások), akik szeretnék kihasználni az energiapiacok adta lehetőségeket és az „egységben az erő” -t a szó szoros értelmében. Portfólió szintű beszerzés esetén ügyfeleink fogyasztási mennyiségeinek összevonásával és magas fokú szakértelmünkkel érünk el kedvezőbb árakat és szerződéses feltételeket a villamosenergia és földgáz kereskedőknél.

                            Rugalmas áras energiabeszerzési szolgáltatás

                            Flex beszerzés – rugalmas árú energiabeszerzés

                            Szolgáltatásunkat azoknak a vállalatoknak ajánljuk, akik a teljes villamosenergia, vagy földgáz igényük egy időpontban történő beszerzésének árkockázatát csökkenteni kívánják azáltal, hogy a szükséges mennyiséget rugalmasan több szeletben, vagy több sztenderd termék vásárlásával a szállítási időszakot megelőzően, vagy akár a szállítási időszakon belül kívánja megtenni.

                            A „Visszahívást kérek” gomb lenyomásával elfogadod az Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztatónkban leírtakat.

                            REFERENCIÁINK

                            Legkiemelkedőbb energiabeszerzési (villamosenergia- és földgáz), energetikai audit és szakreferens referenciánk: